Udana reklamacja w CCC

sukces

Zobacz jak uda艂o mi si臋 odzyska膰 pieni膮dze!

Reklamacja but贸w CCC to do艣膰 cz臋sty temat przewijaj膮cy si臋 w Internecie. Dlatego te偶 postanowi艂em sam przetestowa膰 obuwie tej marki.

W marcu tego roku zakupi艂em trampki NYLON RED za nieca艂e 70 z艂. 聽Po blisko 3 miesi膮cach u偶ytkowania p臋k艂a podeszwa lewego buta na wysoko艣ci przegubu.聽Znaj膮c opini臋 na temat reklamacji obuwia CCC wiedzia艂em ju偶, 偶e mo偶e by膰 r贸偶nie. Postanowi艂em si臋 do niej dobrze przygotowa膰.

Najpierw wype艂ni艂em wz贸r pisma reklamacyjnego. Za偶膮da艂em jedynie wymiany obuwia na nowe. Wydaje si臋, i偶 w tym przypadku naprawa by艂aby niemo偶liwa. Dlaczego od razu nie za偶膮da艂em zwrotu got贸wki? Na temat wi臋cej przeczytasz tutaj.

Zabra艂em ze sob膮 buty i uda艂em si臋 do sklepu. Najpierw wr臋czy艂em ekspedientce obuwie wraz z pismem reklamacyjnym oraz jego kopi膮 z pro艣b膮 o potwierdzenie przyj臋cia reklamacji. Ekspedientka po kr贸tkiej lekturze pisma przystawi艂a piecz膮tk臋 sklepu oraz parafk臋 na mojej kopii pisma.

Super. W tym momencie zawiadomi艂em sprzedawc臋 o niezgodno艣ci obuwia z umow膮 oraz za偶膮da艂em skutecznie wymiany obuwia na nowe.

Ekspedientka poinformowa艂a mnie jednak, i偶 sklep posiada komputerowy system sk艂adania reklamacji i musi wype艂ni膰 specjalny formularz. Zgodzi艂em si臋. Rozumiem, 偶e przy tak du偶ej skali prowadzenia dzia艂alno艣ci po prostu inaczej nie mo偶na tego sprawnie obs艂ugiwa膰.

Wype艂nienie formularza trwa艂o kilka minut. Chcia艂bym tutaj zwr贸ci膰 uwag臋 na zachowanie ekspedientki, kt贸ra pr贸bowa艂a narzuci膰 mi zg艂oszenie 偶膮dania naprawy lub zwrotu got贸wki. Pomimo, i偶 wcze艣niej z艂o偶y艂em pismo z 偶膮daniem wymiany obuwia na nowe. 聽Po kr贸tkich negocjacjach uda艂o mi si臋 jednak wpisa膰 w formularz 偶膮danie wymiany obuwia na nowe. 聽O skutkach niew艂a艣ciwego 偶膮dania piszemy tutaj.

Formularz teoretycznie gotowy. Zosta艂 wydrukowany i pozosta艂a jedynie kwestia uzgodnienia sposobu powiadomienia o reklamacji. W tym momencie chc臋 zwr贸ci膰 uwag臋 na bardzo istotn膮 kwesti臋.

Zgodnie z przepisami to na sprzedawcy ci膮偶y obowi膮zek zawiadomienia konsumenta o ustosunkowaniu si臋 do jego 偶膮dania wymiany. Niedope艂nienie tego obowi膮zku oznacza, i偶 sprzedawca uzna艂 nasze 偶膮danie za uzasadnione.

W formularzu reklamacyjnym znalaz艂 si臋 nast臋puj膮cy zapis:

Strony ustali艂y nast臋puj膮cy spos贸b powiadomienia:


Za kt贸rym sprzedawczyni dopisa艂a r臋cznie:

kontakt tel. lub osobisty przez klienta


W ten spos贸b zosta艂 na mnie przerzucony obowi膮zek kontaktu. Dodam, 偶e kwestia ta nie podlega艂a 偶adnemu uzgodnieniu ze sprzedawc膮. Wygl膮da艂o to w ten spos贸b, i偶 gdy sprzedawczyni ko艅czy艂a j膮 wpisywa膰, zosta艂em jedynie poinformowany o takim „ustaleniu”. 聽Oczywi艣cie w tym momencie za偶膮da艂em skre艣lenia takiego sposobu powiadomienia. Ostatecznie zosta艂 wpisany zapis, i偶 to sklep si臋 ze mn膮 skontaktuje. A wygl膮da艂o to tak:

kaluzula niedozwolona


Warto mie膰 na uwadze, i偶 taki formularz reklamacyjny to nic innego jak wzorzec, kt贸rego postanowienia podlegaj膮 kontroli pod wzgl臋dem wyst臋powania klauzul niedozwolonych. W rejestrze klauzul niedozwolonych prowadzonych przez Prezesa UOKiK pod numerem聽679 mo偶emy znale藕膰 tak膮 to oto klauzul臋 uznan膮 za niedozwolon膮:

Klient zobowi膮zuje si臋 w terminie 14 dni odebra膰 decyzj臋 dotycz膮c膮 ustosunkowania si臋 sprzedawcy do 偶膮dania kupuj膮cego bez dodatkowego powiadomienia

A zatem zapis dodany przez ekspedientk臋 m贸g艂by zosta膰 uznany za klauzul臋 niedozwolon膮. Dlaczego jednak zosta艂 dopisany r臋cznie? Warto w tym momencie zajrze膰 do kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 385[1]聽搂 1

Postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nie uzgodnione indywidualnie nie wi膮偶膮 go, je偶eli kszta艂tuj膮 jego prawa i obowi膮zki w spos贸b sprzeczny z dobrymi obyczajami, ra偶膮co naruszaj膮c jego interesy (niedozwolone postanowienia umowne). Nie dotyczy to postanowie艅 okre艣laj膮cych g艂贸wne 艣wiadczenia stron, w tym cen臋 lub wynagrodzenie, je偶eli zosta艂y sformu艂owane w spos贸b jednoznaczny.

A zatem w przypadku wpisania r臋cznie takiego postanowienia sprzedawca 艂atwo m贸g艂by wykaza膰, i偶 takie postanowienie by艂o uzgodnione indywidualnie z konsumentem (pami臋taj – ci臋偶ar dowodu, 偶e postanowienie zosta艂o uzgodnione indywidualnie, spoczywa na tym, kto si臋 na to powo艂uje – najcz臋艣ciej b臋dzie to sprzedawca).

Dalszy ci膮g reklamacji wygl膮da艂 nast臋puj膮co. Po 17 dniach otrzyma艂em telefoniczn膮 informacj臋, i偶 reklamacja zosta艂a uznana i mog臋 zg艂osi膰 si臋 do sklepu po wymian臋 obuwia na nowe lub zwrot pieni臋dzy. A wi臋c sukces! Uda艂em si臋 do sklepu i otrzyma艂em zwrot pieni臋dzy.

Co prawda pierwotnie za偶膮da艂em wymiany obuwia na nowe, ale je偶eli sprzedawca wykazuje tak膮 wol臋 to mo偶na zdecydowa膰 si臋 tak偶e na inny spos贸b zako艅czenia reklamacji. W tym przypadku sprzedawca zaproponowa艂 zwrot pieni臋dzy lub wymian臋 obuwia na nowe. Czasami sprzedawcy proponuj膮 r贸wnie偶 wymian臋 na inne obuwie, na co oczywi艣cie nie musimy si臋 godzi膰.

Mo偶na zauwa偶y膰, i偶 sprzedawca nie ustosunkowa艂 si臋 do mojego 偶膮dania w terminie 14 dni. Mia艂oby to znaczenie na ewentualnej drodze s膮dowej, kt贸rej jednak dzi臋ki pozytywnemu uznaniu reklamacji uda艂o si臋 unikn膮膰.

Zapytaj tak偶e innych konsument贸w

Na naszej grupie reklamacyjnej na Facebooku znajdziesz tak偶e innych konsument贸w, kt贸rych reklamacje zosta艂y najpierw odrzucone, a dzi臋ki pomocy i do艣wiadczeniu cz艂onk贸w grupy uda艂o im si臋 odnie艣膰 sukces w sporze ze sprzedawc膮. Podziel si臋 swoim przypadkiem i pos艂uchaj porad innych konsument贸w. 聽Grup臋 na FB znajdziesz聽tutaj.

Dowiedz si臋 tak偶e dlaczego opinia rzeczoznawcy mo偶e by膰 bardzo pomocna – przeczytaj nasz artyku艂聽Opinia rzeczoznawcy – czy warto?

Podziel si臋 na:

Dyskusja 130 Komentarzy

  • anita maj 12, 2013 

    Mam pro艣b臋. 15dni temu zareklamowa艂am obuwie i w rubryce spos贸b rozpatrzenia reklamacji Pani wpisa艂a m贸j telefon a ja do dopisa艂am ” i na pi艣mie”.
    14 dnia dzwoni艂 do mnie kto艣 ale nie mog艂am odebra膰, oddzwoni艂am po pewnym czasie i pani przekaza艂a mi, 偶e jest ze sklepu i 偶e raklamacj臋 odrzucono. Czy w zwi膮zku z tym, 偶e sama dzwoni艂am i 偶e nie dosta艂am odpowiedzi na pi艣mie upowa偶nia mnie do stwierdzenia i偶 reklamacja zosta艂a uznana z powodu przekroczenia terminu?
    Bardzo prosz臋 o pomoc

    Odpowiedz
  • Roman maj 06, 2013 

    kazda reklamacja odrzucana, tylko lipna naprawa i tyle !

    odradzam!

    Odpowiedz
  • Marcin maj 06, 2013 

    Ten sklep to kpina a wszystkie buty w艂acznie z markowymi jakimi s膮 „LASOCKI” to jeden wielki szmelc !

    tak jak kto艣 napisa艂 wy偶ej – omija膰 szerokim 艂ukiem !!

    kupilem jedn膮 par臋 za 89 PLN – rozpad艂y si臋 po 1 tygodniu, zanie艣lismy na reklamacj臋 to kupili艣my drugie – bo w czym艣 trzeba chodzi膰 :| kosztowa艂y 119 PLN
    i co ? te drugie posz艂y po 2 tygodniach

    obie pary sa w naprawie, z czego jedne ju偶 raz trzeci :/ ostatnio jak odbiera艂em pokleili podeszw臋, ale s膮 p臋kni臋cia na materiale i nie przyja艂em … dostalem maila ze moja rekalamacja jest nieuzasadniona bo obuwie naprwiono :|

    haha poprostu cyrk!

    NIGDY WI臉CEJ CCC !! zapami臋tajacie i przekazujcie dalej !!! nigdy wi臋cej tegop dzadostwa, to tak jak by艣cie wyrzucicli 100 -300 pln do rzeki ..

    Odpowiedz

Dodaj komentarz


8 − = cztery